Sims Medeltiden: Familjevapen

Jag har gjort uppdraget "Familjevapnet". Det är ungefär 25 steg beronde på vissa val man gör. Jag tyckte uppdraget var rätt självklart från början egentligen, alltså vad som skulle hända osv. Detta är inte mening att du ska fuska eller liknande. Det är en vägledare om du fastnar på uppdraget.
 
Svårighetsgrad: 1,5 PlumbBobs av 5 PlumbBobs
 

 
 
"Ett familjevapen är historien om ens härkomst. Det visar flera generationers bedrifter och verk. Att bära ett sådant var att göra en anknytning till de beddrifterna och påminna sig om släktens hederskod.
 
Men vad händer när en hjälte inte har någon kunskap om din släkts härkomst?
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
För vem är historisk härkomst viktigare än en monark? Och ändå var regentens släkts i "Guide" av okänd härkomst. Så kunde det inte förbli. "
 

Hans Nåd Björn började fundera på sin släkt. Han valde att fråga sin rådgivare vad han skulle göra.
1. Fråga rådgivare.
Rådgivaren sade att Björn skulle skriva ett brev till sina släktningar.
2. Gå till skribord och skriv ett brev.
Björn skrev färdigt brevet och ska nu skicka iväg det med D-post.
3. Posta brevet med D-post.
Han skickade iväg brevet och fick svar av sin kusin. Han skulle nu be sin rådgivare och tjänare att förberedda för kusinens komst.
4. Be rådgivare och tjänare att förebredda.
 
Kusinen kom och kung Björn välkommnade kusinen.
5. Välkommna kusinen till kungariket.
Björn tänkte inte vänta en sekund utan frågade sin kusin nästan direkt om familjevapnet.
6. Fråga kusinen om familjevapnet
Men Björns kusin skakade på huvudet och sade att han ville se på Björns kungarike. Han ville först se torget.
7. Gå till torget. (Det omringade området)
Björn frågade kusinen vad han tyckte om torget. 
8. Diskutera torget med kusinen.
 
Kusinen frågade Björn och han kan tänka sig spotta i brunnen. Björn hade ett viktigt beslut att ta. Spotta eller inte spotta? 
9. Du kommer få två altenativ. Du får såklart välja vilken du vill. Men jag skriver om det jag valde. Jag valde "Ha! Det borde visa stadsborna!"
Björn antog utamningen och spottade i brunnen.
9. Spotta i brunnen.
Kusinen frågade Björn om han ville spotta på en bonde. Men Björn skakade på hvudet. Kusinen blev lite smått arg.
10. Du kommer igen få välja ett viktigt beslut. Kom ihåg båda är lika bra svar men du kommer få göra olika saker. Jag valde: "Nu tror jag att det går för långt, kom så tittar vi på resten av kungadömet"
 
Björn tog med kusinen till hamnen för att känna den underbara lukten av salt.
11. Gå till hamnen. (Det omringade området.)
Björn tänkte återigen diskutera vad han tyckte om hamnen. 
12. Diskutera hamnen med kusin.
Men kusinen verkade bara tycka om utmaningar och utmanade Björn att skicka sin egna tjänare till stocken. Björn tittade skarpt på sin kusin och sade nej.
13. Igen får du ett viktigt beslut. Ska monarken skicka sin egna tjänare till stocken eller inte? Jag valde: "Jag skickar inte min egen tjänare till stocken! Du är ute på hal is nu, kusin."
 

Kusinen blev arg och ville nu se kungariket för sig själv. Björn gick till slottet.
14. Gå till tronrummet. (Det omringade området)
Björn gick och pratade med de andra kungarna/drottningarna från Vidslöjda och Byttköping om hans kusin. Båda blev väldigt uppröda över att prata om honom. De tyckte verkligen inte om honom alls.
15. Prata med de andra kungarna/drottningarna/resenärerna från Vidslöjda och Byttköping. (De finns i tronrummet)
Björn blev väldigt orolig och ville diskutera de påstådda rykterna med kusinen.
16. Gå till kusin och prata om anklagersna.
 

Men han kusin ville inget säga, hur ska Björn få honom att prata?
17. Du står igen inför ett viktigt val. Jag kommer inte ihåg det andra altenativet med jag valde: " Visst, du kan ta en av kläderna från den kunliga gaderoben."

Björn gav släktningen de nya kläderna.
18. Ge släktning ny stil. (Klicka i altenativ rutan och inte på gaderoben, så får du upp "Ge släktning nya kläder."
Björn frågade igen om vapensköld. Men kusinen blev arg och sade tror du att lite kläder kan få mig att prata?kusin? 
19. Fråga om vapensköld.
 
Björn blev ännu mer irreterad och frågade Erna om problemet.
20. Diskutera släktning med *NAMN* (Jag fick Erna men du kanske får någon annan)
 
Erna hade hört om släktningen och hade ett brev från en annan släktning. 
21, Ta emot meddelandet ifrån Erna.

I brevet stod det att "kusinen" var inte hans kusin utan var en bedragare. Björn blev rasande och bestämnde sig för att avrätta "kusinen"
 
22. Nu står du inför det absolut viktigaste valet i hela uppdraget. Vad ska monarken göra med bedragaren? Ska han avrätta honom eller ska han visa nåd och bara avisa honom? Jag valde: "Den här luredrejaren har lurat mitt kungarike länge nog. Dags för honom att möta sin skapare."
 
Men hur ska Björn göra detta? Ska han ge honom till odjuret eller ska han avrätta honom med sitt svärd?
23. Nu ska du välja hur monarken ska döda sin "släktning". Jag valde: "Eftersom han inte ör av mitt blod, borde jag inte känna skuld över att spilla hans blod med mitt svärd."
 
Björn åkte till sitt slott och avrättade honom med sitt svärd.
24. Avrätta kusinen.
 
 UPPDRAGET KLARAT!
 
Har du frågor skriv de i kommentarerna!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?