100 B.C. 1.1 - Flyttandet

 
När jag ser mig omkring, så känns det som om det var igår mitt liv började på riktigt. Oj, det var igår. Det har gått så rasande snabbt. Jag fyllde år och mina föräldrar brydde sig inte som vanligt och det jag fick var pengar. Alla andra skulle önskat sig det, men för mig bevisade de bara att de inte kom ihåg det förrän deras facebook kalender sa åt dem. Typiskt!
 
 
Jag åt en rejäl frukost, packade ner några klädesplagg i min ryggsäck och skrev ett brev till dem. Medan de var ute och tog sin lilla morgonpromenad. Såhär stod det i brevet: 
 
'' Mamma, Pappa jag måste berätta en sak. Jag har planerat det länge men aldrig vågat berätta det face2face, jag var helt enkelt rädd att bli slagen igen. Det här är det sista ni hör av mig och jag skulle uppskattat i fall ni inte skulle leta efter mig. Ni har förstört hela min uppväxt och nu räcker det. Jag ger mig av. Jag älskar er ändå, puss Lydia. '' 
 
Jag tog första bästa bussen och bara åkte iväg, jag kollade inte ens var den skulle, eftersom jag var rädd att skulle ångra mig eller något. Det var ett bra beslut och jag blev överlycklig när jag så hur uuuuunderbar staden var, den hette Starlight Shores och var en ganska stor stad. Därför var naturen extra fin husen var extra dyra 
 
 
Jag gick runt i staden och letade efterhus. Men alla var för dyra eller redan upptagna. Hela dagen gick runt där, med hunger och värk i hopp om att det skulle ske. Jag skulle hitta det perfekta huset för mig själv och det gjorde jag tillsist. Det var verkligen tillsist eftersom det var det sista huset i hela Starlight Shores som jag inte kollat på. 
Eftersom jag hade sån tur så var försäljaren fortfarande där. Även om det var sent på kvällen.
 
Vi förhandlade sen han visade mig runt och jag köpte det. Han var kvar en stund och serverade mig kvällsmat, vilken schysst försäljare. Sen gick han och jag kunde inte fatta hur fort allting gick. Jag var arton och hade mitt egna hus. 
 
Sovrummet
Arbetshörnan
Köket
 
HEEEELT PEEERFEKT! 

Vad tyckte ni om första delen? Det hann ju inte hända så mycket än men det kommer. Tycker ni om den änsålänge? //Reinhild



Kom ihåg mig?